Konverze

Konverze je jeden z hlavních ukazatelů efektivity digitálních kampaní. Konverze je akce, kterou chceme, aby uživatel internetu udělal na našem webu či aplikaci. V případě, že vlastníte např. e-shop, se za konverzi obvykle určuje „Objednávka zboží.“ Když uživatel udělá konverzi tak to tedy znamená, že uživatel udělal objednávku. V jiných případech (kdy nelze měřit přímou objednávku) si můžete za konverzi stanovit (tzv. mikrokonverzi) např. vyplnění on-line dotazníku (lead) nebo registraci do (nějakého) věrnostního klubu. Každý web může mít stanoveno několik konverzí i mikrokonverzí (je pak třeba zohledňovat jejich váhu). 

Konverze je důležitou metrikou pro vyhodnocování online kampaní. Když pak vidíme, které médium/zdroj přivedl nejvíce konverzí a za jakou cenu, jsme schopni velmi snadno porovnat jejich efektivitu a zohlednit ji při rozhodování o dalších reklamních investicích. Konverze dále mohou ukázat efektivitu konkrétních reklamních formátů, klíčových slov, pozic reklamy, atp.. 

U mobilních aplikací je za konverzi obvykle považováno samotné stáhnutí aplikace (z Google Play či AppStoru) či objednávka uživatele v rámci aplikace.

Copyright © 2016 by Export Guru. All rights reserved. Created by noBrother.