Data

Sběr či koupě dat a jejich využití při analýzách cílových skupin a správném cílení jsou v popředí digitálního marketingu zhruba posledních 5 let. Nejedná se ani tak o tzv. Big Data (populární téma každé druhé konference), ale o běžná, obyčejná data, která může každá firma shromažďovat, vyhodnocovat a podle výsledků i využívat.

Data v digitálním marketingu obecně dělíme na 1st party data a 3rd party data

1st party data

1st party data vyjadřují souhrn dat, která firma vlastní nebo plně kontroluje. Může se jednat o data z interních CRM systémů (telefony, adresy, e-maily zákazníků), stejně jako např. o sběr cookies, dle kterých je následně možné cílit na uživatele, kteří navštívili firemní stránky (viz remarketing). 

3rd party data

3rd party data zahrnují všechna data, které firma nevlastní / přímo nekontroluje, ale je možné je zakoupit nebo jakkoliv jinak využívat. Může se jednat o data poskytovatelů robustních reklamních řešení (jako data firem typu Google, Facebook, Twitter či Seznam).

Pro online marketing je sběr a vyhodnocování dat čím dál důležitější oblastí, která se využívá především k následnému relevantnějšímu cílení, případně k lepšímu pochopení zákazníků a jejich chování na webu. Při tom je možné kombinovat různá data (jak 1st party, tak 3rd party). 

Sekce bude rozšířena v následujících měsících.

Autor textu
Jan Poštulka

Export Manager Googlu pro Českou republiku a Slovensko. Vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, kde se zabýval sociálními důsledky informačních technologií. V digitálním marketingu se pohybuje 15 let. Působil jako Head Digital Strategist skupiny Omnicom Media Group, kde zároveň po 10 let vedl oddělení výkonnostního marketingu. Jeho posláním v Googlu je šířit osvětu o digitálním marketingu mezi exportéry a strategicky je v této oblasti vést při jejich expanzi do světa. 

Copyright © 2016 by Export Guru. All rights reserved. Created by noBrother.