Obsahová (content) strategie
Obsahová strategie je takový přístup, kdy uživatelé na internetu nejsou cílení pouze klasickou reklamou (jakkoliv obsahová strategie může zahrnovat i placenou podporu), ale i prostřednictvím poskytování kvalitního obsahu. To, zda se jedná o obsah vtipný, poučný (návody, instruktáže), nebo šokující, je zcela na úsudku každého konkrétního marketéra (na základě oboru, cílové skupiny, produktu a samozřejmě i cílové země).
Mezi nejčastější formy obsahu můžeme řadit:
- Video instruktáže (příklad: Jak vyměnit duši u kola)
- Video recenze (příklad: Zkouška kola Giant)
- Rozhovory s celebritami nebo odborníky na blogu
- Seznamy NEJ – velmi populární způsob zviditelnění je sestavení různých žebříčků
- Fotografie – uveřejňování pěkných fotografií relevantních k vašemu produktu/oboru
- Reportáže z různých akcí (veletrhů, konferencí atp.)
- Zajímavosti z oboru (podobné jako „seznamy NEJ“ výše)
- Virální videa
- Spolupráce s populárními osobnostmi (např. tzv. YouTuberami)
Je důležité si uvědomit, že obsahová strategie nesmí fungovat v oddělených silech, ale měla by fungovat přes různé digitální/mediální kanály. Jako příklad lze uvést to, když instruktážní video, které natočíte s vaším produktem, nahrajete na váš kanál na YouTube. Následně jej nasdílíte i na svých sociálních sítích (Facebooku, Twitteru…), můžete jej zároveň (tzv.) vložit na webové stránky (nebo do blogu) a přidat k němu i textový popis a v neposlední řadě jej můžete i na všech zmíněných kanálech podpořit placenou reklamou. Základem obsahové strategie je tedy ujasnit si tyto vztahy (různých kanálů) a to, jakou kreativu chceme kterým kanálem šířit.
Mezi značky, které lze uvést jako příklad, jsou RedBull či Oreo.
Nabídněte tedy zákazníkům něco navíc. Odlište se obsahem od konkurence a buďte trpěliví – obsahové strategie přináší ovoce obvykle v dlouhodobějším horizontu, a není tedy úplně racionální očekávat okamžité výsledky.