Google založí akademii pro české e-shopy - chce je podpořit v expanzi do zahraničí.

Investovat do zahraniční expanze chce letos asi 15 procent českých internetových obchodů. Reálně se k tomu ale nakonec dostane ani ne procento e-shopů, odhalil průzkum společnosti Acomware mezi 120 on-line obchody. "Spousta e-shopů neuspěla kvůli podcenění zahraničních trhů a tato špatná zkušenost svým způsobem negativně ovlivňuje celý trh," komentuje důvody malého zájmu o expanzi Jaroslav Kaucký z Acomware.

Tuzemské e-shopy o dobytí zahraničních trhů tedy zatím jen uvažují nebo zkoumají své možnosti. V tom jim chce pomoci i Google, který spolu s Acomware a Asociací pro elektronickou komerci (APEK) chystá akademii zaměřenou na rozvoj českých on-line obchodů v cizině. "Cílem je provést e-shopy s velkými růstovými ambicemi všemi oblastmi zahraniční expanze - od toho, jak si vybírat trhy, přes to, jak správně řídit obchod či jak dělat logistiku, až po právní úpravy a najímání lidí," vysvětluje Jan Vraný, obchodní ředitel Googlu pro Česko.

Akademie by měla fungovat od dubna a chce vyškolit až 150 e-shopů, které by do roka či dvou mohly významně uspět za hranicemi. Mezi pobočkami amerického internetového gigantu ve světě jde zřejmě o první takový počin. Vraný říká, že je to kvůli tomu, že v Česku, na rozdíl od západních zemí, je podpora exportu pro e-shopy ze strany státu malá. V akademii by se o své zkušenosti měli podělit ředitelé či majitelé obchodů, kterým se podařilo v zahraničí uspět. Googlu by se tato aktivita v e-commerce měla vrátit větším využitím jeho placených reklamních nástrojů.

Web E-commerce akademie.

Celý článek na iHNed.cz.

Copyright © 2016 by Export Guru. All rights reserved. Created by noBrother.